Študentské práce
a Animovaná tvorba
vedúci odboru:Mgr. Lenka Šišuláková
pedagógovia:
Mgr. art. Petra Cepková, ArtD.
PhDr. Vladimír Repčík
Mgr. Tomáš Kičina
Mgr. Marek Hlavatý
Mgr. art. Dávid Kurinec, ArtD.
Mgr. Dominik Lopušný
FORMA ŠTÚDIA
denné pomaturitné vyššie odborné štúdium
VSTUPNÉ POŽIADAVKY NA ŠTÚDIUM
dosiahnuté úplné stredné všeobecné vzdelanie s maturitou alebo úplné stredné odborné vzdelanie s maturitou ISCED 3A
SPÔSOB UKONČENIA ŠTÚDIA
absolventská skúška
DOKLAD O DOSIAHNUTOM VZDELANÍ
vysvedčenie o absolventskej skúške absolventský diplom s právom používať titul DiS. (Diplomovaný špecialista)
POSKYTNUTÝ STUPEŇ VZDELANIA
vyššie odborné vzdelanie ISCED 5B (terciárne)
Odborný profil absolventa
ANIMOVANÁ TVORBA – VÝVOJ HIERKód odboru 8630 Q
Vedúca odboru: Mgr. Lenka Šišuláková / lenka.sisulakova@gmail.com
PRIJÍMACIE KONANIE:
1. termín: 12. 06. 2024, 10:00
2. termín: 20. 08. 2024, 10:00
Študenti a študentky odboru Animovaná tvorba so zameraním na vývoj hier získavajú počas štúdia široký prehľad v dynamickom svete súčasnej informačnej spoločnosti. Ich štúdium sa zameriava predovšetkým na herný priemysel a na tvorbu audiovizuálnych a multimediálnych príbehov. Zdokonaľujú svoje výtvarné schopnosti a techniky, s dôrazom na tvorbu obrazu a jeho význam v kontexte herného dizajnu. Oboznámia sa s kolaboráciou v tíme a priamou praxou v odvetí, čo ich dokáže najefektívnejšie pripraviť na budúce povolanie. Z teoretických predmetov sa budú venovať reklame a marketingu, podnikaniu v odbore a dejinám animácie a hier. Poslucháči sa venujú štúdiu level dizajnu, herným mechanikám, tvorbe grafiky, animácií, efektov, herných naratívov, animovaných cutscén a tvorbe celkovej vizuálnej identity či komplexnej dokumentácie projektu – GDD a ADD, čo im umožňuje aktívne prispievať k tvorbe komplexných herných projektov. Počas štúdia sa tiež rozvíjajú v dramaturgii príbehov a spôsobom, ako tieto príbehy interaktívne komunikovať s hráčmi a divákmi. Dôležitou súčasťou programu je aj práca s hernými enginmi Unity a Unreal engine.