Svet v infografike: Výstupy projektu, čo sme robili, čo sme sa naučili

Študenti grafiky vizuálnych komunikácií Michal Nechala a Matej Kollár si počas študujného pobytu v Kuressaare Ametikool osvojili alebo rozšírili vedomosti a skúsenosti s princípmi a tvorbou infografiky, zvyšovali si jazykové kompetencie a získavali skúsenosti s prácou v medzinárodnom kolektíve.

_
Zadaním pre našich študentov, ktorí absolvovali stáž v estónskej Kuressaare Ametikool bolo vytvoriť komplexnú správu o hostiteľskej škole s použitím princípov infografiky.
Počas svojho pobytu študenti museli zvládnuť:
(KOMPETENCIE)

1. rozbor zadania a preskúmanie jeho technických parametrov;

2. osvojiť si teoretické vedomosti o infografike;

3. nájsť a spracovať informácie potrebné k zadaniu;

4. nájsť optimálne infografické riešenie;

5. aplikovať princípy a nástroje infografiky v kreatívnom grafickom návrhu;

6. realizovať návrh.

Na práci študentov, resp. miere osvojených kompetencií sa hodnotilo napríklad:
(KRITÉRIA)

1. porozumenie obsahu zadania, jeho parametrom a cieľovým skupinám;

2. schopnosť rešeršovať a spracovávať informácie;

3. riešenie vizualizácie a grafického spracovania;

4. miera naplnenia zámerov zadania pomocou infografiky;

5. využitie princípov grafického dizajnu na umiestnenie nástrojov infografiky.

Obaja naši študenti pod vedením zahraničných profesionálov a pedagogických zástupcov Školy dizajnu (Petra Cepková, Vojtech Rumen) svoje zadanie splnili:
(VZDELÁVACIE VÝSTUPY / INDIKÁTORY HODNOTENIA)

1. porozumeli obsahu zadania, technickým vymedzeniam a cieľovým skupinám;

2. získali vedomosti o princípoch a nástrojoch infografiky;

3. našli, zozbierali, analyzovali a vytriedili informácie validné k obsahu zadania a cieľovým skupinám;

4. pripravili čitateľné skice v dostačujúcom množstve;

5. vybrali vhodné infografické formy – tabuľka, graf, schéma infochart…;

6. porovnali rôzne infografické riešenia a vybrali optimálne;

7. vytvorili a vhodne vybrali a upravili fotografie, text, typografiu, pútavý scenár/storyboard dokumentu, spojili obraz a text do prehľadného celku;

8. vytvorili prehľadný layout;

9. pripravili optimalizovaný pdf dokument

10. Vytvorili funkčnú maketu infobrožúry a vybrali vhodnú kvalitu papiera – gramáž, zloženie, farebnosť.

Finálnu podobu INFOBROŽÚRY študenti vytlačili v Škole dizajnu na stroji RISO a prezentovali spolužiakom i verejnosti počas Prieskumu, Dňa otvorených dverí a na ďalších podujatiach školy.

Pedagógovia Vojtech Ruman a Petra Cepková na týchto podujatiach informovali študentov a verejnosť o zaradení infografiky do vyučovania na Škole dizajnu. Od najbližšieho školského roka je tak infografika vďaka programu Erasmus+ a projektu Svet v infografike súčasťou pedagogických dokumentov Školy dizajnu a s touto disciplínou sa budú môcť oboznámiť aj ďalší študenti.

_
Projekt je realizovaný s podporou programu Erasmus+

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.