Uplatnenie absolventov
Priemyselný dizajn
Absolventi odboru priemyselný dizajn teoreticky i prakticky ovládajú : základné odborné výtvarné prostriedky a postupy, strojársku a výtvarnú technológiu, nové technológie výpočtovej techniky viažuce sa k danej profesii, základy ergonómie v dizajne, základy ekológie a enviromentálnej výchovy, základy psychológie v dizajne, tvorbu dokumentácie a záverečnú prezentáciu spojenú s obhajobou. Sú schopní kreatívne reagovať na zadávané úlohy (tvorba nových konceptov po stránke ideovo - obsahovej aj formálne - konštrukčnej, inovovanie starších koncepcií, re - dizajn, stailing…). Vedia vytvoriť príslušnú výtvarno - technickú dokumentáciu (technické výkresy, skice, prezentačné kresby, prezentačný plagát v grafických 2D aplikáciách, ako napríklad Adobe Photoshop, Adobe Illustrator či ZWCUT). Sú pripravení vytvoriť počítačovú vizualizáciu v adekvátnej 3D aplikácii (CAD) napr. Rhinoceros, Cinema4D, Lumion, Brazil for Rhino). Môžu realizovať priestorové modely v mierke ručne či pomocou počítačom podporovaných postupov výroby (CAM) napr. Cut2D, Cut3D, Mach3. Realizujú funkčné i nefunkčné prototypy v príslušnej mierke. Navrhujú produkty pre rôzne odvetvia dopravy, ako napríklad kolobežka, bicykel, automobil, kosačka, ale aj odrážadlo pre deti či plávajúci robot na čistenie bazénov. Širokú skupinu tvoria výrobky pre nábytkársky sektor napríklad svietidlo, stolička, vešiak, zrkadlo či stôl. Asi najrozmanitejšiu sféru tvoria produkty spotrebného priemyslu, ako sú rôzne spotrebiče, doplnky do kuchyne napríklad nože, naberačky, dosky na rezanie zeleniny, misy, podnosy, ale aj flakón na vôňu, pet fľaša či fľaša na šampón, hodiny či vtáčia búdka . Poslaním odboru je v individuálnom tvorivom dialógu so študentom rozvíjať jeho kreatívne myslenie a výtvarné cítenie. Naučiť ho koncepčne myslieť a tvoriť, ponúkať prekvapivé riešenia, postavené na súčasných moderných postupoch pri tvorbe priemyselne vyrábaných výrobkov. Absolventi odboru sú pripravený na samostatnú prácu, ako aj na prácu v tíme ako stredný výtvarne-technický pracovník v rôznych oblastiach priemyselného dizajnu, interiérového dizajnu, v rôznych dizajnérskych štúdiách, projekčných kanceláriách, v poradenstve v oblasti spotrebného priemyslu, v reklamných agentúrach. Majú predpoklady na ďalšie štúdium špecializačné i vysokoškolské vo výtvarných či pedagogických odboroch.Fotografický dizajn
Ťažiskom odborného vzdelávania vo vzdelávacom programe je oblasť fotografického dizajnu, v ktorom sú obsiahnuté všetky druhy a aspekty fotografie. Témy jednotlivých zadaní sú postavené tak, aby zahŕňali prevažne problematiku úžitkovej a aplikovanej fotografie – reklamná, módna, portrétna a reportážna fotografia, fotografia architektúry a plastiky, ale aj výtvarne štylizovanú fotografiu – fotografický dokument, ilustrácie, fotografia krajiny, inscenovaná fotografia. Na konkrétnych zadaniach sa študenti oboznamujú aj s funkciou a požiadavkami grafického dizajnu a s uplatnením typografie. Navrhujú grafické riešenia a realizujú jednotlivé formy grafického dizajnu, v ktorých fotografia nachádza uplatnenie ako napríklad reklamný inzerát, obrazová publikácia, plagát, kalendár, booklet hudobného alebo reprezentačného CD a podobne. Vo vyšších ročníkoch si osvojujú základy a technológiu videotvorby. Oboznamujú sa s princípmi tvorby a realizácie videodiela, na základe čoho realizujú vlastné videoprojekty podľa zadaní pedagóga. Súčasťou vzdelávacieho programu je znalosť práce na počítači v rámci grafických programov určených na postprodukciu fotografií, vektorovú grafiku, prácu s typografiou a programov určených na spracovávanie videozáznamu.Absolvent sa uplatňuje v oblasti mediálnej vizuálnej komunikácie ako samostatný tvorivý pracovník v oblasti reklamy, fotografie, televíznej tvorby a filmu alebo v grafických štúdiách či vo fotografických médiách.Grafický a priestorový dizajn
Štúdium pripravuje študentov pre činnosť vo všetkých médiách grafického dizajnu ako kreatívnej osobnosti. Vzdelávací program je postavený na osvojení si vedomostí, ich aplikácie pri realizácii dizajnu printových a digitálnych produktov ako sú logo, logotyp, typografia, plagát, jednotný firemný vizuálny štýl, obal, kniha, časopis, reklamné tlačoviny, web stránka. Študenti sa oboznamujú aj so základnými princípmi komunikácie grafického dizajnu a jeho prvkov v interiéroch a exteriéroch najmä v oblasti dizajnu orientačných systémov. Absolvent získava odborné kompetencie v oblasti mediálnej vizuálnej komunikácie ako samostatný tvorivý pracovník, alebo ako súčasť tímu v reklamných agentúrach, grafických štúdiách, v printových médiách pri tvorbe grafických riešení.
Odevný dizajn
Študijný odbor je orientovaný na získanie teoretických vedomostí podporených praktickými zručnosťami. Nadobudnutie vedomostí z dejín výtvarného umenia, dejín odevu a odevného dizajnu, osvojenie si schopnosti kreatívnej kresliarskej štylizácie smerom k módnej kresbe, zvládnutie konštrukcie strihu vytvárajú priestor pre naplnenie predstáv o originálnom módnom odeve. Štúdium akcentuje aj prevedenie voľnej tvorby do odevnej konfekcie.
Absolvent sa vie uplatniť v odborných profesiách navrhovania a zhotovovania odevov a odevných kolekcií ako módny návrhár. Môže sa uplatniť v postprodukcii odevného dizajnu ako štylista.