Svet v infografike: Výstupy projektu, čo sme robili, čo sme sa naučili
Študenti grafiky vizuálnych komunikácií Michal Nechala a Matej Kollár si počas študujného pobytu v Kuressaare Ametikool osvojili alebo rozšírili vedomosti a skúsenosti s princípmi a tvorbou infografiky, zvyšovali si jazykové kompetencie a získavali skúsenosti s prácou v medzinárodnom kolektíve.
_
Zadaním pre našich študentov, ktorí absolvovali stáž v estónskej Kuressaare Ametikool bolo vytvoriť komplexnú správu o hostiteľskej škole s použitím princípov infografiky.
Počas svojho pobytu študenti museli zvládnuť:
(KOMPETENCIE)
1. rozbor zadania a preskúmanie jeho technických parametrov;
2. osvojiť si teoretické vedomosti o infografike;
3. nájsť a spracovať informácie potrebné k zadaniu;
4. nájsť optimálne infografické riešenie;
5. aplikovať princípy a nástroje infografiky v kreatívnom grafickom návrhu;
6. realizovať návrh.
Na práci študentov, resp. miere osvojených kompetencií sa hodnotilo napríklad:
(KRITÉRIA)
1. porozumenie obsahu zadania, jeho parametrom a cieľovým skupinám;
2. schopnosť rešeršovať a spracovávať informácie;
3. riešenie vizualizácie a grafického spracovania;
4. miera naplnenia zámerov zadania pomocou infografiky;
5. využitie princípov grafického dizajnu na umiestnenie nástrojov infografiky.
Obaja naši študenti pod vedením zahraničných profesionálov a pedagogických zástupcov Školy dizajnu (Petra Cepková, Vojtech Rumen) svoje zadanie splnili:
(VZDELÁVACIE VÝSTUPY / INDIKÁTORY HODNOTENIA)
1. porozumeli obsahu zadania, technickým vymedzeniam a cieľovým skupinám;
2. získali vedomosti o princípoch a nástrojoch infografiky;
3. našli, zozbierali, analyzovali a vytriedili informácie validné k obsahu zadania a cieľovým skupinám;
4. pripravili čitateľné skice v dostačujúcom množstve;
5. vybrali vhodné infografické formy – tabuľka, graf, schéma infochart…;
6. porovnali rôzne infografické riešenia a vybrali optimálne;
7. vytvorili a vhodne vybrali a upravili fotografie, text, typografiu, pútavý scenár/storyboard dokumentu, spojili obraz a text do prehľadného celku;
8. vytvorili prehľadný layout;
9. pripravili optimalizovaný pdf dokument
10. Vytvorili funkčnú maketu infobrožúry a vybrali vhodnú kvalitu papiera – gramáž, zloženie, farebnosť.
Finálnu podobu INFOBROŽÚRY študenti vytlačili v Škole dizajnu na stroji RISO a prezentovali spolužiakom i verejnosti počas Prieskumu, Dňa otvorených dverí a na ďalších podujatiach školy.
Pedagógovia Vojtech Ruman a Petra Cepková na týchto podujatiach informovali študentov a verejnosť o zaradení infografiky do vyučovania na Škole dizajnu. Od najbližšieho školského roka je tak infografika vďaka programu Erasmus+ a projektu Svet v infografike súčasťou pedagogických dokumentov Školy dizajnu a s touto disciplínou sa budú môcť oboznámiť aj ďalší študenti.
_
Projekt je realizovaný s podporou programu Erasmus+